ERHAN AHMET INCI LISESI RESMI WEB SITESI, ERHAN AHMET INCI HIGH SCHOOL OFFICIAL WEB SITE
 
AnasayfaPortalli-yayınGaleriAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 REHBERLİĞİN İLKELERİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin

avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 186
Kayıt tarihi : 09/09/07

MesajKonu: REHBERLİĞİN İLKELERİ   Paz Kas. 11, 2007 10:02 pm

REHBERLİĞİN İLKELERİ
1. Rehberliğin temelinde insan hak ve sorumlulukları ile ilgili demokratik ve insancıl bir anlayış vardır :
a. Sosyal durumu ile psikolojik uyumu ne olursa olsun her birey değerlidir.
b. Rehberlik demokratik toplumun değerlerinden ve bireylerin ihtiyaçlarından doğmaktadır.
c. Kendini yönetme hak ve sorumluluğu bireye bırakılmalıdır.
d. Rehberlik kişisel tecrübelerin aktarılması biçiminde verilen bir tavsiye değildir.
e. Rehberlikte gerek yardım edenin, gerekse yardım edilen bireyim gönüllülüğü esastır.

2. Rehberlik uygulamalarında öğrenci ile ilgili herkesin anlayış ve işbirliği içinde çalışması gerekir :
a. Rehberlik okulun tüm eğitim programının ayrılmaz ve tamamlayıcı bir yanını oluşturur.
b. Rehberlik çalışmaları iyi bir lidere ihtiyaç gösterir.
c. Rehberlik çalışmalarında okulun tüm yönetici, uzman ve öğretim personelinin yüklenecekleri görev ve sorumluluklar vardır.
d. Veliler, ana ve babalar çocukları hakkında her zaman okuldan yeterli bilgileri alabilmelidirler.
e. Rehberlik görevini yerine getirirken okul yöneticileri, uzmanlar ve öğretmenler kendi yetki sınırlarının bilincinde olmalıdırlar.
f. Yeteri kadar uzmanı bulunan okullarda bile yöneticiler ve öğretmenler rehberlik personeli sayılırlar.

3. Rehberlik anlayışı, her türlü çalışması ile öğrenciyi merkez alan bir eğitim sistemini öngörür :
a. Rehberlik anlayışından hız alan bir eğitimde okul programlarının öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına en uygun bir biçimde düzenlenmesi gerekir.
b. Okulda öğrencilerin kendilerini ilgilendiren konularda görüşlerini belirtmelerine izin verilmelidir.
c. Her öğrencinin rehberliğe ihtiyacı olabilir.
d. Öğrencilerin türlü problemleri onların başarılarını geniş ölçüde etkiler.

4. Rehberlik yardımını esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını, problemlerine çözüm yolları bulmada onların kendi kendilerine yeter bir duruma gelmelerini sağlamaktır :
a. Bütünü ile eğitim öğrencilerin kendi kendilerini anlamalarına yardım etmelidir.
b. Aynı yaşta da olsalar öğrencilerin karşılaştığı uyum güçlüğü bir birine benzemez.
c. Bazı bireyler yaşamları boyunca rehberlik yardımına ihtiyaç duyabilirler.
d. Bireyler kendilerine yardım edildiği taktirde problemlerine çözüm yolu bulabilme gücüne sahiptirler.
5. Rehberlik bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal olan bütün kapasitelerini kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun bir düzeyde geliştirmesi için öğrencilere yardım etmelidir :
a. Her yönü ile gelişme süreklidir.
b. Rehberlik öğrencinin bütün yönleri ile gelişmesini esas alır.
c. Eğitim, öğrencilere kendi yeteneklerini geliştirme fırsat ve ortamını sağlamalıdır.
d. Her öğrencide geliştirilebilecek bir kapasite vardır.
e. Rehberlik çalışmalarının okuldaki bütün öğrencileri kapsaması gerekir.

6. Öğrencilere rehberlik yardımı verirken onları türlü yönleri ile tanımak gerekir :
a. Öğrencilerin gelişme özellikleri bir birbirinden ayrıdır.
b. Öğrenciler hakkında toplanan bilgiler objektif ve güvenilir olmalıdır.
c. Her davranışın arkasında bir neden vardır.
d. Rehberlik yardımından yararlanabilmesi için bireyin kendini iyi tanıması gerekir.
e. Öğrenciyi tanımada bazı bilimsel tanıma tekniklerinden yaralanılması gerekir.
7. Rehberlik uygulamaları her okulun amaç ve ihtiyaçlarına uygun olan alanlarda yoğunlaştırılmalıdır :
a. Her okulda rehberlik çalışmalarına gerek vardır.
b. Rehberlik etkinlikleri bireysel olduğu kadar grup çalışmaları biçiminde de düzenlenmelidir.
c. Her okulda öğrencilere okulu ve olanaklarını tanıtmaya gerek vardır.
d. Her okuldaki rehberlik uygulamaları öğrenci ihtiyaçları ve problemleri üzerine daha önceden yapılmış inceleme ve gözlem sonuçlarına göre planlanmalıdır.

8. Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır :
a. Okul müdürleri okuldaki rehberlik çalışmaları ile yakından ilgilenmelidir.
b. Rehberlik bu alanda yetişmiş uzman personel kullanmayı gerektirir.
c. Etkili Rehberlik uygulamaları Bu iş için okulda yer ve zaman ayırmayı, araç ve gereç kullanmayı gerektirir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
REHBERLİĞİN İLKELERİ
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» FELSEFENİN BAŞLANGIÇ İLKELERİ (GEORGES POLİTZER)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ERHAN AHMET INCI LISESI :: REHBERLİK-
Buraya geçin: